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Discussione: Ho una domanda per tutti voi Corvettisti Italiani

  1. #1

    Ho una domanda per tutti voi Corvettisti Italiani


    In America quando si incontro un Corvettisto, con altro... Si saluta l'un con l'altro. Questa tradizione dei Corvettisti Americano esiste in Italia???

    In Inglese, il saluto è chiamato "The Wave" (Le Onda). Per piacere, legge questa storia antica, dei primi giorni della Corvetta.

    Mai dalla Corvetta No 00001 Corvetta dapprima incontrata No 00002 sulla strada, i loro autisti hanno salutato l'un con l'altro con "the wave" (le onda). Oggi, sfortunatamente, questa tradizione grande e gloriosa scomparso. "WAVE" ONDEGGIARE QUANDO LEI PASSA UN'ALTRA CORVETTA!

    C'è un articolo di apparecchiatura che viene come una sorpresa piacevole a ogni nuovo proprietario di Corvetta. È un'onda immediata di riconoscimento egli o riceve quando incontra una delle loro specie sulla strada. La prima volta succede, saranno portati dalla sorpresa. Pensa subito: 1. È stato sbagliato per Muschio Genuino. 2. Le sue luci sono su. 3. È stato appena dato l'uccello.

    Presto comunque il nuovo proprietario di Vette anticipa, veramente anche i gusti, incontrando altro Vettes poiché guida. Durante questo periodo, sperimenta con le sue onde, correndo la gradazione dall' "YAHOO" o al fresco ultra "due colpetto di dito". Perfeziona la sua sincronizzazione, si non assicurando colpisce alcun un'onda troppo prima, né l'affaticato "oh il fratello" troppo tardi la varietà. È aumentato ha determinato non a, sviluppa anche un meccanismo di difesa per non vacilla, decidendo per di solito l' "Onda"? La mia mano era appena sulla maniera di grattare la mia testa" l'approccio. (Questo è soprattutto utile quando lei non guida il suo Vette, ma lei dimentica e come un manichino, lei ondeggia comunque).

    Veramente, uno dei problemi più rendono perpleono che affronta un sedicente vacilla che è di fare quando guida vicino a un proprietario di Vette di persona. Passare lui andando nelle direzione opposta è una cosa. I saluti sono scambiati e ciò è ciò. Ma ciò che succede quando lei tira su vicino a un individuo a una semaforo, un'onda, un cenno del capo, un sorriso e tira su poi a lui alla prossima semaforo, un blocco dopo? Ondeggia di nuovo? Annuisce timidamente? Sogghigna timidamente? L'ignora? O toglie fare spaventuto ed il giro giù la prossima strada laterale? Se lei aspetta la risposta, lei non lo troverà qui. Triste per dire, alcune domande non qualsiasi hanno. RISPARMIARE L'ONDA! (SAVE THE WAVE!)

    Gli autisti di Corvetta di "rag-top" (Auto tipo convertibile) hanno anche un problema unico: ondeggiare o non ondeggiare. Questo colpo mancato o questi colpi mancati che prende a prestito Corvetta del suo uomo per la prima volta sono affrontati subito con questo dilemma. Dovrebbe ondeggiare primo e guarda eccessivamente amichevole, o ignora l'onda e somiglia a uno male ducato? La maggior parte delle signore che guidano il loro proprio Vettes preferiscono soffrire l'ultimo piuttosto che corre un rischio di essere fraintende. Per questa ragione, tutte le ragazze sono scusate per non ritornando ogni tanto un'onda ben intenzionata. Sono così dei nuovi proprietari che imparano tuttavia le codice.

    Non ci è scusa comunque per un individuo che rifiuta di ritornare l'onda, non fuori da di ignoranza, ma di arroganza o di apatia. Mentre questo tipo di comportamento è l'eccezione alla regola, sembra poco proprietari di più nuovi modelli rifiutano di riconoscere niente più vecchio di il loro, mentre alcuni altri non ondeggeranno semplicemente, il periodo. Fischiare su loro. Questi disgraziati non sembrano realizzare che aiutano a schiacciare una tradizione che ha avuto i suoi inizi di nuovo quando la maggior parte di noi guidava una triciclo.
    2007 Z06 \"Giallo Cavallo\"
    2000 C5 Coupe \"Era anche Giallo\" (Venduto)

  2. #2
    Qui in Italia è talmente raro incontrare una corvette.....
    e quando accade gli corriamo dietro
    Coordinatore SCUDERIA CORVETTE ITALIA
    Coordinatore SHARKS T​EAM MOTORSPORT

  3. #3
    In effetti non è che in Italia si incontrino molte Vette.
    Considera che a Brescia e provincia , dove abito io e gli "Sharks", a parte appunto noi, ci saranno si e no altre 15-20 Corvette, su 1.000.000 di abitanti fra città e provincia.
    Di solito ci si saluta, ma non è una "regola".
    D'estate mi capita di vederne di piu' ( di Corvette ) sul lago di Garda, guidate da turisti per lo piu' tedeschi o svizzeri : li' il brand è piu' diffuso.
    Poi naturalmente richiamano molto i raduni, durante i quali si possono vedere anche oltre 100 macchine.
    Oh, Anthony, rinnovo l'invito: porta tante Corvette a Desenzano del Garda il 16-17 apr.!!!!. Sbarco a Genova, poi 300 km e ci siete!!!!!!!.
    Il conto delle spese lo pagano Zorro e Stefaniste!!!!!
    P.S: poco tempo fa è rientrata, praticamente vuota, a La Spezia (vicino Genova),la portaerei Cavour che portava aiuti ai terremotati di Haiti : sai quante Corvette ci si potevano stivare gratis???[)][)][:0][:0]
    C3 \"collector edition\" 82

  4. #4
    Scusatemi, ma non ho capito cosa intende per ONDA

    Z



    CORVETTE SHARKS TEAM


    1978 Corvette C3 Indy Pace Car L-82
    1998 Corvette C5
    1978 Corvette C3 Silver Anniversary (sold)
    1979 Corvette C3 (sold)
    1990 Corvette C4 convertibile (sold)

    1997 Porsche Boxster
    1988 Car System Style (Alpine)

    1982 Piaggio PX 125 E (All custom)
    2015 Moto Guzzi V7 Racer II

    2004 Ellsworth Joker

  5. #5
    Anch'io non ho ben capito cosa sia quest'onda : un cenno della testa, come dire "si" con la testa in segno di approvazione quando si incontra un'altra Vette??
    Insomma nè piu' nè meno di quanto già non faccio quanto incontro qualche bella ragazza.....
    C3 \"collector edition\" 82

  6. #6
    Steve
    Guest
    a me invece rimane... "curiosa" questa parte: "Pensa subito: 1. È stato sbagliato per Muschio Genuino. 2. Le sue luci sono su. 3. È stato appena dato l'uccello."
    Soprattutto la terza locuzione...


  7. #7
    convertible90
    Guest
    Se i miei fari funzionassero lo farei volentieri [:245].... Di solito quando vanno faccio il "wave" ... di solito qui è spesso usato tra Harleysti .. o tra motociclisti, in genere molto di piu nel periodo invernale quando ci si incontra meno spesso..

  8. #8
    comunque non ho ben capito come si fa questo saluto..

  9. #9
    RobyDark
    Guest
    Citazione:Messaggio inserito da Steve

    a me invece rimane... "curiosa" questa parte: "Pensa subito: 1. È stato sbagliato per Muschio Genuino. 2. Le sue luci sono su. 3. È stato appena dato l'uccello."
    Soprattutto la terza locuzione...

    Ehehehehe Steve []

    Deduco che il nostro nuovo amico stia usando un programma di traduzione, e quelle numerate siano le traduzioni possibili. In questo caso credo che si adatti di + la numero 2

  10. #10
    How to properly execute a "Corvette Wave" 101

    (fonte: http://reviews.ebay.com/How-to-prope...00000000957336 )


    Overview:

    There are three typical waves that are usually accomplished when two corvette drivers pass in opposite directions. We will be discussing the two main waves in this guide, for the third wave is covered in the upcoming "Advanced Guide for properly executing a "Corvette Wave ", due to the complexity and intricate techniques required performing the third wave type.
    The first, and most common "Corvette Wave" consists of two basic actions performed within a range that was set, as the standard distance in which each properly executed wave must be completed. This standard distance was developed by me, through research and test studies utilizing a vague form of calculations which, over a period of 6 months has been determined to consist of all pertinent criteria and all necessary factors to complete this task in the most effective way, at the most effective moment.
    At this time, I would like to offer a few precautionary measures that will insure the Corvette driver a safe and pleasant time behind the wheel.
    What to look for as a Corvette driver on public thoroughfares:
    The three things you want to look out for while driving a Corvette are as follows:

    1. You want to look out for speed traps, especially if they are within a school zone.
    2. You will want to watch for Supra Turbo drivers, and the notorious, slightly arrogant Mustang HO drivers, who always want to race, and of course, you want to watch out for hitchhikers in halter tops and tight shorts heading to Sturgis, but willing to take the ride offered, even if it is in the opposite direction.
    3. Lastly, you want to watch out for wild game on the roadways. There is nothing worse than hitting a deer at 140 MPH in a Corvette. The fiberglass tends to shatter, taking out the clip, hood, fenders, windshield, T-tops, and usually, not only do you need a wrecker to get your car home, but you have to leave the road kill, even during hunting season.
    NOTE: *(Certain times, weather conditions, and Seasons may increase the likelihood of wild game crossing a highway speed roadway. Check your area to determine the best times for driving at high speeds. Also, a deer whistle could be an asset you will not regret having should this concern manifest itself).

    Requirements:

    a) The first requirement, and most important item you will need is a Corvette.
    The year, features and options have no bearing on this procedure, therefore, any Corvette will do just fine.
    b) The second requirement, you will need to maintain a high degree of safety is a blue-tooth headset for your cellular phone. Using a hand held phone is simply not tolerated if you desire to complete the execution of either wave in a proper and precise manner, and within the specifications established within this guide.
    c) The third requirement set you will be responsible for is timing and crispness of retort while rendering the wave itself.
    Before I go any further, some of you may not be prepared to participate at this time. If you feel that you are unable to obtain a required item under Requirements: a) or b), or if you feel you need additional training to render the required physical attributes under Requirements: c), you may not be eligible to interpret this guide properly.

    Type 1 Wave:
    This first wave consists of two flowing motions, a brisk retort, and concentration.
    To accomplish this wave, timing is most critical. There is a momentary window of opportunity to establish the motions required. This window can be calculated using the following formula. Speed + Acceleration per second multiplied by 2, then by adding the numbers in the sum - (with any three digit number, the first two digits are considered the first number, and the third digit is the second number); then, by subtracting 9 from this number, and then dividing this sum by 4, you will have a relative window of time to perform the wave.
    *Speeds under 55 MPH will not accurately calculate and will not be considered proper.
    Example: if you are driving in the city at 55 MPH, and accelerating at 6 MPH per second, your number will be 61. Multiplied by 2, you now have 122. You then add the digits in this sum12 + 2 = 14. Then, subtract 9. You will end up with 5. Divide this number by 4. You end up with a 1.25 second window.
    In the example above, you must time the wave from start to finish within a parameter of 1.25 seconds, and prior to the oncoming Corvette driver passing by you in the opposite direction. As the other Corvette approaches, DO NOT CHANGE THE RATE OF ACCELERATION! By doing so not only foils the timing, but shows weakness.
    Start by firmly gripping the steering wheel with your left hand. As you steady your line, release your right hands grip on the steering wheel, and in a smooth sweeping motion, raise your right arm at the elbow, (do not raise your shoulder), and extend your pointer and middle fingers, while pressing your ring and little fingers together, touching your thumb just left of the thumbnail, to your ring fingers first knuckle. As your arm rises, you want to lock your muscles firm just as your extended pointer and middle fingers approach the high side of your forehead, just above and off-center of your right eye brow and at a 10 O’clock angle. Then, snap your right wrist forward, so that your extended fingers are now pointing at the swivel point of your driver’s side sun visor.
    As you view the approaching Corvette driver, his response should be simultaneous as you pass each other’s view. You may need to practice this to get the correct timing and feel. As the window of opportunity, per the above formula increases or decreases, you will need to change the speed your arm sweep accordingly, for maximum effect. The retort and snap should be quick and confident.

    Type 2 Wave:
    The second wave covered in this guide is completely different than the first.
    This wave is performed at a red signal light. This wave can be performed weather the other Corvette is next to you on a multiple lane road, perpendicular at a crossing point of the intersection, or across from you heading the opposite direction.
    This is the simplest wave to perform, pending your health and flexibility. The following describes the type 2 wave:
    As you are waiting for the light to change, you may turn you neck, should the participation Corvette idle beside you, or perpendicular to you on either side of the intersection. You do not want to rotate your torso, only your neck, and keep both hands on the wheel - (10 and 2 O’clock on any model without airbags, and 9 and 3 O’clock on all models with air bags); and only turn your neck to 70 degrees (+/- 2 degrees) on a side by side, and 25 degrees (+/- 2 degrees) on a cross or perpendicular intersection idle.
    Once the angle of degree is achieved, simply nod your head in an upward jerk-type motion extending your chin slightly, then resuming the starting point of the nod, slowly turn your neck back to a natural driving position. That’s it. Just remember; never do this nod in a downward, chin-tucking fashion. Always extend the chin and nod upward. By reversing this nod, your wave will show weakness and may be construed as an insult rather than its intended meaning.

    Please look for the Advanced TYPE 3 WAVE Guide Coming Soon.


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