Il discorso è un pò lungo...se ci sarà interesse andrò un pò di più nello specifico...
si tratta di un L88 con rapporto di compressione opportunamente ridotto per girare con 98 ottani ( 11:1 rapp.compr.)comunque altino. l'L88 originale era 12:1.
ho deciso per un intake dual plane GM (più eventuale spacer) anzichè single plane , per non inficiare troppo la guidabilità dell'auto.
idem dicasi per carburatore ( holley double pumper 800cfm ).poteva essere un pò più grosso...
riporto qui sotto delle simulazioni del mio motore con intake single plane e carburatori più grossi. si può arrivare sino a 570hp.
Il gruppo albero-bielle-pistoni regge ben oltre i 7000 giri ( tutte parti GM L88, non aftermarket, eccetto pistoni).più tutta una serie di features racing per un eventuale uso in pista ( torrington roller timing, manley pushrods, tolleranze opportune, scelta della pompa olio, MSD pro billet distributor con MSD 6ALN e REV limiter...)
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SIMULAZIONE INTAKE+CARB
Moving up to an AirGap & 850 CFM carb looks to be worth ~25 HP and ~20 ft.lb. verses the existing intake/carb setup, with idle vacuum dropping only slightly to 6.6 “Hg. Max CFM of 824 and peak intake vacuum of 2.0 “Hg @ 7000 would indicate this is still possibly too little carburetor capacity on top end, given the better intake which is responsible for the peak intake vacuum having gone up despite the larger carb.
Change up to a 950 CFM carb on the AirGap and there’s another ~15 HP and ~10 ft.lb. over the AirGap w/850, or ~40 HP and ~30 ft.lb. verses the existing setup, with no further appreciable drop in idle vacuum. Max CFM reaches 840 (the 950 yielding plenty of room to spare), but perhaps more importantly peak intake vacuum falls to 1.6 “Hg @ 7000, and idle vacuum holding at 6.6 "Hg, indications are the engine will likely be happier with a larger carb than even the 850 on a premium intake.
Swap for a Victor under that 950, and there could be as much as another ~30 HP and ~20 ft.lb. or more available, or ~70 HP and ~50 ft.lb. verses the existing intake/carb setup. Max CFM hits 864 and peak intake vacuum sits pretty at 1.5 “Hg @ 7000. Bear in mind that manners may suffer, as this is the one setup out of the group which had significantly poorer A/F mix quality at idle, despite idle vacuum holding at 6.6 “Hg.
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tutto l'engine build è riportato su questo forum.
http://forums.corvetteforum.com/c3-t...-thread-9.html
sono un bel pò di pagine...per chi è interessato. costruzione passo passo con foto e discussioni.
riporterò qui giusto le fasi salienti...