Ciao a tutti, sono Alberto da Napoli.

Anzitutto [] complimenti per il forum, preziosa miniera di infos per gli umili appassionati come me!

...sto per entrare in possesso di una bella 'vette del 76, alla quale è stato trapiantato negli states un *454 bored to 468*

La macchina è in procinto di essere sdoganata, vorrei sottoporvi una parte della scheda tecnica e chiedervi un parere

"it has new ball joints,upper control arm bushings,power steering system, new brake calipers,booster & master cylinder,radiator,du al be cool electric fans,msd 6 al box & msd dist,accel coil,barry grant 220gph fuel pump with filter & regulator,fuel sump welded into stock fuel tank,10an fuel line from tank to carb,3 inch dual exhaust with flowmaster mufflers,headers,tur bo 400 trans with 2500 stall & rear sump pickup tube,it has an electric pump to make vacuum for the power brakes made by stainless steel brake company, polished march pulleys"

ed inoltre:

"the motor is a 454 bored .060 scat steel crank,scat i beam rods,wiseco protru 10.25 to 1 forged pistons,runs on super unleaded pump gas. it has a holley 4150 750 cfm carb. the heads are chevy generation v heads, rectangular port with 2.25 intake valves1.88 ex. we ported the heads intake runners,combustion chambers & polished the ex ports. the intake is a wiand team G that was port matched to the heads. the cam is a hydraulic. the specs are @ .050 intake 236 deg ex 246 deg intake lift 553 ex lift 571 crane cam.it sounds pretty radical but is very driveable. 1.7 roller rocker arms with big push rods. sfi balancer. the rotating asembly was balanced. et street dot rear tires. the rear axle has 3.73 gears,new bearings,u-joints,pos unit,new rear bushings & fiberglass rear spring. this car is built to run hard. i have all reciepts for every part & part numbers ,balance sheets,cam card"

Tanta roba insomma, anche se ci sono un sacco di cose che, da ignorante in materia di auto americane, non capisco a pieno.

Che lavoretti dovrei farci, ancora, secondo voi, sulla carta?
(A parte il paint scheme, che mi piace bello tamarro ed invece la macchina è nera...[8)])

Tra le tante: ma lo stall a 2500Rpm di cui parla è uno stall converter? se sì, a cosa serve esattamente? influisce sulla guidabilità dell'auto in manovra? (dovrò farla salire sulla bisarca per portarla quiggiù a Napoli)...

Un grazie di cuore a chi potrà/vorrà darmi un parere sulle modifiche...

Alberto [8]