Ho testato il tps ome suggerito da beppe (con spilli e ditale rubati alla vecchia).
Dall'alto verso il basso i tre cavetti sono nero, blu e grigio.
Tra grigio e nero ci sono 5v. Tra grigio e blu 3,5v. Tra nero e blu ci sono 0,5 al minimo e 3,8v a tavoletta.
[?] Il problema è che il motore si mette in moto e funziona (male: cioè accelero e fa bouuuuu-wrumm) sia con il connettore inserito che disinserito!!!???
Non è che per caso il problema possa essere imputabile al MAS (mass air flow) che è sotto al corpo farfallato?
[8)][8)] In un sito ho trovato queste tabelle sono attendibili?
Engine Coolant Temperature Sensor.Front of engine, below Throttle Body. 185 Ohms @ 210F, 3400 Ohms @ 68F, 7,500 Ohms @ 39 F.
Engine Oil Temperature Sensor. Left rear of engine, just above the oil filter. 185 Ohms @ 210 F, 3400 Ohms @ 68 F, 7,500 Ohm @39 F.
Oil Pressure Sender/Switch. Top, left hand rear of engine. 1 Ohms @ 0 PSI, 43 Ohms @ 30 PSI, 86 Ohms @ 6PSI.
Fuel Quantity Sender. Top of fuel tank, beneath filler pipe escutcheon panel. 0 Ohms @ Empty, 45 Ohms @ 1/2 Full, 90 Ohms @ Full.
MAT (Manifold Absolute Temperature Sensor). Underside of manifold air plenum at rear. 185 Ohms @ 210 F, 3400 Ohms @ 70 F, 15,000 Ohms @ 40 F.
Outside Temperature Sensor. Right side of engine, top right corner of radiator. 4400 Ohms @ 60 F, 2200 Ohms @ 85 F.
In Car Temp Temperature Sensor. Coupe: above left seat near interior courtesy light, Convertible: center of cargo compartment lid. 4400 Ohms @ 60 F, 2200 Ohms @ 85 F.
MAF (Mass Air Flow) Sensor. Front of engine ahead of throttle body. .4 Volts @ idle, 5 Volts @ Full Throttle.
Oxygen (O2) Sensor. Left side of engine, in exhaust pipe. .1 Volt Lean Mixture, .9 Volt Rich Mixture.
TPS (Throttle Position Sensor). Right side of throttle body at the front. .54 Volts Idle, ~ 5 Volts Full Throttle.